اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز افغانستانی از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رئیس مرکز مطالعات تراجنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: تراجنسیتی ها، شهروندان محترم شهر ما هستند کشف و جمع‌آوری ۲۲۲ هزار قلم انواع فراورده‌های گیاهی دست‌ساز و فاقد مجوز در مشهد
سرخط خبرها

بازماندگان از تحصیل در چه سنینی قرار دارند؟ | دفاع سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • کد خبر: ۲۵۱۴۶۷
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
بازماندگان از تحصیل در چه سنینی قرار دارند؟ | دفاع سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازماندگان از تحصیل در رنج‌های سنی متفاوت قرار دارند، رنج سنی این افراد بالای ۱۰ سال، زیر ۱۰ سال، بالای ۱۴ سال و... طبقه‌بندی می‌شود که همه این‌ها ناظر به این است که سازمان نهضت سوادآموزی پیگیر این افراد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در رنج‌های سنی متفاوت قرار دارند گفت: رنج سنی این افراد بالای ۱۰ سال، زیر ۱۰ سال، بالای ۱۴ سال و... طبقه‌بندی می‌شود که همه این‌ها ناظر به این است که سازمان نهضت سوادآموزی پیگیر این افراد باشد.

وی با بیان اینکه در پایه اول ۹۹ درصد ثبت نام‌ها انجام شده است افزود: تلاش شده یک درصد ثبت‌نام نشده‌ها هم در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء و سایر نهاد‌های دیگر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی دلیل بازماندگی از تحصیل نیست، زیرا تاکنون کسی نبوده که ثبت‌نام آن را انجام نداده باشیم. باید دلایل بازماندگی از تحصیل دقیق تحلیل شود ولی مهم است که ما نباید دست رد بر ثبت نام کسی بزنیم.

فرهادی با بیان اینکه باید با کمک ثبت احوال افراد بازمانده از تحصیل شناسایی و محل اسکان آنها مشخص شود گفت: لازم است اجازه خانواده‌ها برای تحصیل و آسیب‌های اجتماعی این حوزه احصاء شود، قطعاً آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند و باید فرمانداری‌ها، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، نهاد‌های عمومی غیردولتی به کمک آموزش پرورش بیایند این در حالیست که آموزش و پرورش بازماندگی از تحصیل را در آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت، هیئت وزیران و مجلس ناظر بر مولفه‌های تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هستند و در این باره تصمیم گیری می‌کنند افزود: هدف همه خدمت به دانش‌آموزان است و کسی قصد اذیت آنها را ندارد، تنها قصد دارند استرس کنکور دانش‌آموزان و استرس امتحان آنها زدوده شود تا در یک فضایی آرام بحث سنجش تحصیلی دانش‌آموزان انجام شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چیزی مطلق نیست ادامه داد: هر روشی در پیش گرفته شود مزایا و معایب خود را به همراه دارد، اما مهم است که بهترین حالت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا کمترین استرس را داشته باشند.

فرهادی با بیان اینکه سال‌های قبل در زمان کنکور اعلام می‌شد چگونه دانش آموز در ۴ ساعت ۱۲ سال را توضیح دهد که حرف درستی بود عنوان کرد: سپس پای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میان آمد و اعلام شد امتحانات سخت است؛ هر چیزی استلزام، تبعات، محاسن و معایبی دارد، اما آنچه مهم است اینکه نقطه بهینه را باید در نظر بگیریم که آیا حذف کامل کنکور خوب است یا نه که کارشناسان این مطلب را رد کرده‌اند و تاثیر سوابق تحصیلی را بهترین روش در نظر گرفتند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش انصافاً پای کار است و با تمام توان کار را پیش می‌برد تا بتواند مصوبات قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس را اجرا کند و تاکنون ترک فعل نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->